آقای بازیگر ماکارونی پروانه ای را با سیمرغ جشواره فجر عوض کرد

از آنجایی که ماکارونی سمولینا منبع گلوتن است، نمی توان آن را در رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن گنجاند.

اگرچه به اندازه ماکارونی سمولینا مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما انواع پاستاهای بدون گلوتن ساخته شده با ذرت، برنج، سویا، کینوا، ارزن، عدس یا تاج خروس در دسترس هستند.

ماکارونی پروانه ای یک غذای گیاهی ساده است که تاثیر زیست محیطی کمی دارد و ردپای کربن آن بسیار کمتر از گوشت گاو، پنیر، ماهی، گوشت خوک، تخم مرغ یا مرغ است.

تجزیه و تحلیل چرخه حیات محصولات ماکارونی، از تولید تا خرده‌فروشی، نشان داده است که مهم‌ترین تأثیر بر محیط‌زیست در مرحله کشت گندم رخ می‌دهد.

ماکارونی

80 درصد ردپای اکولوژیکی، تقریبا 60 درصد ردپای کربن، و کل ردپای آب.14 در سال 2010، پروژه ای برای توسعه و گسترش کشت پایدارتر گندم دوروم آغاز شد.

ایتالیا اولین منطقه کشت در نظر گرفته شده بود، زیرا این کشوری است که باریلا، بزرگترین تولید کننده جهانی محصولات ماکارونی، تقریباً 70 درصد گندم دوروم مورد نیاز برای کل تولید ماکارونی خود را خریداری می کند.

تولید تا خرده فروشی که بیشترین تأثیر بر محیط زیست در مرحله کشت رخ می دهد. این پروژه سیستم های کشت متنوعی را توسعه داد و آزمایش کرد و تناوب با گندم دوروم را به عنوان تنها یکی از محصولات در تناوب، چند کشت و کشت مخلوط تشویق کرد تا بهره وری و کیفیت محصول را در سیستم های کشاورزی معمولی و ارگانیک افزایش دهد.

فقط از بذرهای گواهی شده با کیفیت استفاده شد و پایداری به کل مزارع گسترش یافت، نه تنها به تک محصولی این نشان داد که انتشار گازهای گلخانه ای و هزینه های تولید را می توان تا 30 درصد با توجه به شرایط آب و هوایی خاص سال به سال کاهش داد.

بازده تولید با توجه به شرایط خاص سال به سال تا 20 درصد افزایش یافت و درآمد کشاورزان بهبود یافت. از سال 2012، این سیستم در کاهش اثرات زیست‌ محیطی، افزایش سود و انعطاف‌پذیری سیستم موفق بوده است.