قیمت آبلیمو 1.5 لیتری خانگی

تهیه آب لیمو در منزل یکی از روش های سالم و مطمئن برای حفظ و نگهداری خواص لیمو است چرا که آب لیموهای خانگی فاقد هرگونه مواد افزودنی و کاملا طبیعی هستند. خوب است بدانید برخی تولیدکنندگان غیر متعهد مقداری آبلیموی طبیعی را با جوهرلیمو یا اسیدسیتریک، رنگ های خوراکی و آب مخلوط کرده و به عنوان آب لیموی خالص و طبیعی وارد بازار می کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت آبلیمو 1.5 لیتری مناسب است

پس بهتر است برای سلامتی خود و خانواده از آبلیمو های خانگی استفاده کنیم

برخی از خواص آبلیمو:

درمان سرماخوردگی:

ویتامین C موجود در لیمو شیرین با کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی به بهبود آن کمک می‌کند.

جوان ‌سازی پوست با آبلیمو:

آب لیمو حاوی ویتامین ث، فلاونوئیدها و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که مصرف آن به جوانسازی پوست کمک بسیاری می‌کند.

در واقع با مصرف آبلیمو، ویتامین‌ها جذب پوست می‌شوند و پوست پاکسازی می‌شود. اگر آب لیمو به طور مرتب مصرف شود، به مرور زمان جوش‌های صورت رفع می‎شوند و پوست شفاف می‎شود.

کمک به بدن جهت جذب مواد ‌مغذی:

از دیگر اثرات نوشيدن آبليمو قبل از صبحانه این است که سيستم گوارشى را تحريک مي‌كند و سبب افزایش توانایی بدن در جذب مواد مغذی می‌شود.

جذب ضعیف این مواد مي‌تواند دلیل به وجود آمدن حس گرسنگي در شما باشد.

کمک به بینایی:

لیمو شیرین به‌ خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتری، از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود.

رفع مشکلات تنفسی:

نوشیدن مخلوط آب گرم و لیمو ترش باعث دفع مواد زائد می‌شود. این نوشیدنی همچنین باعث ترشح صفرای بیشتر و رفع مشکلاتی همچون یبوست و سوزش معده می شود.

بهبود گوارش:

اگر با مشکلات گوارشی مواجه هستید، آب لیمو می تواند گزینه ای عالی برای بهبود این شرایط باشد.

این نوشیدنی نه تنها علائم سو هاضمه، مانند نفخ، یبوست، سوزش سر دل و باد گلو را بهبود می بخشد، بلکه به دفع مواد سمی موجود در دستگاه گوارش نیز کمک می کند.

قیمت آبلیمو 1.5 لیتری خانگی

قیمت آبلیمو 1.5 لیتری

قیمت آبلیمو 1.5 لیتری در خرید هر محصول و کالایی از اولین مواردی که برای خریدار مهم می باشد، قیمت آن کالا است.
آبلیموهای طبیعی زیادی در بازار وجود دارند که رنج قیمتی آن ها با هم متفاوت است. انواع طبیعی آن ها که خالص است و فقط از آب، لیمو ترش تهیه شده به نسبت انواع کارخانه ای گران تر است

آبلیمو 1.5 لیتری خانگی

آبلیمو 1.5 لیتری خانگی طرز تهیه آبلیمو خانگی :اول اینکه هیچ موقع ابلیموو آبغوره و آب نارنج……و کلا ترشیجات رو تو ظرف یا بطریهای پلاستیکی نریزید چون ترشی آنها باعث اکسیده شدن ظروف و سمی شدن آنها می‌شود. درب شیشه باید پلاستیکی باشد نه فلزی.. مناسب ترین نوع لیمو برای آبگیری لیمویی است که رنگش سبز و زرد باشد. اگر رنگ پوست لیمو فقط زرد باشد ممکن است کمی تلخی داشته باشد.

لیمو را پیش از گرفتن آب آن، کمی افتاب دهید و برای پیشگیری از کپک زدن آبلیمو ، آن ها را خوب خشک کنیداز آنجا که امکان اکسیده شدن روغن موجود در پوست لیمو در صورت تهیه آب لیموی خانگی هم وجود دارد، باید آب لیمو را پس از صاف کردن، حتماً در یخچال و جای تاریک قرار دهید، مثلاً می توانید دور شیشه آبلیمو را یک ورق آلومینیوم بپیچید تا محیط نگهداری آن تاریک شود. حداکثر ظرف مدت یک ماه آب لیمو را مصرف کنیدنور و گرما می توانند به سادگی باعث اکسیده شدن روغن های موجود در آب لیمو و نامطلوب شدن رنگ و طعم آن شوند.

اولین مرحله انتخاب لیموهای مناسب و سنگین است، هرچه لیمو سنگین تر باشد آبدار تر است، همچنین لیموهای کوچکتر ترش تر هستند. لیموهای خریداری شده را به مدت یک شب تا صبح درون ظرفی پر از آب ولرم خیس کنید. با این ترفند آب لیموها بیشتر گرفته می شود و لیموها خشک نیز نرم تر می گردند. اگر لیمویی به شکل کپک زده و گندیده در میان لیموها بود آن را جدا کرده و دور بریزید.

اگر مقدار لیموهای شما کم است سعی کنید که در منزل آب آنها را توسط آب میوه گیری دستی تهیه کنید چرا دستگاه های آب میوه گیری، هسته لیمو را نیز له کرده و موجب تلخ شدن آب لیمو می شوند دستگاه آب گیری را قبل از شروع کار به طور کامل شستشو داده و خشک کنید تا امکان وجود هرگونه میکروب و آلودگی از بین برود.اگر می خواهید که آب لیمو را برای مدت طولانی نگه داری کنید باید پس از آب گیری، آب لیمو را از صافی عبور دهید زیرا تفاله های موجود در آب لیمو باعث زودتر خراب شدن آن می شود. از این تفاله ها نیز می توان بار دیگر استفاده کرد، بدین صورت که آنها را در بسته های کوچک قرار داده و در فریزر بگذارید. در تهیه غذا و یا شربت لیمو می توانید از این تفاله ها

استفاده کنید، این تفاله ها موجب خوشمزه تر شدن شربت و غذا می شوند.

آب لیموی تهیه شده را در شیشه نگه داری کنید. بطری ها را از قبل خوب بشوئید و سپس خشک کنید. بعد آبلیمو را در بطری بریزید و درب آن را کاملاً محکم کنید. در صورتی که هوا وارد بطری شود آب لیمو خراب و سیاه خواهد شد.برخی افراد برای پیشگیری از خراب شدن آب لیمو ، آن را می جوشانند که کاملا اشتباه است زیرا موجب از بین رفتن خواص و ویتامین c لیمو می شود. جدا کردن هسته و تفاله ها برای جلوگیری از خراب شدن آب لیمو و رعایت نکات کافی است.

دستگاه هایی که آب لیمو تهیه می کنند موجب له شدن هسته لیمو می شوند. اگر آب لیموی شما بسیار تلخ است برای رفع آن یک هویج متوسط را پوست گرفته و در داخل شیشه آب لیمو قرار دهید و بعد از یک شبانه روز آن را از شیشه خارج کنید. هویج تلخی آب لیمو را به خود جذب می کند. داخل آب لیمو نباید هسته یا تفاله ای باقی بماند. پس از اتمام آب گیری، آب لیمو را از یک صافی تمیز و خشک عبور دهید تا خالص شود.۲۴ ساعت آبلیمو باید استراحت کند تا گاز آن خارج شود و تلخیش گرفته شود .

به هنگام پر کردن بطری ها به اندازه یک قاشق از سر بطری را خالی نگه دارید و روی آب لیمو به ازای هر لیتر یک قاشق مرباخوری نمک بریزید تا علاوه بر رفع تلخی آب لیمو موجب ماندگاری بیشتر آن شود. سپس درب بطری را محکم ببندید تا هوای وارد آن نشود. برای استفاده طولانی مدت از آب لیمو، پس از اینکه آب لیموها را در بطری ریختید، چند عدد سیاه دانه در بطری بریزد تا ماندگاری آب لیمو را بیشتر کرده و از خراب شدن آن جلوگیری کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.