استفاده از گرانترین فرش 1000 شانه نگین مشهد در منزل مسی

روش پاک کردن، به طوری که به فرش آسیبی وارد نشود و دامنه لکه ها گسترش یابد. بنابراین هنگام پاک کردن به نکات زیر توجه کنید. ابتدا از لبه لکه پاک کنید و به تدریج به سمت مرکز باریک کنید تا از پخش شدن لکه به بیرون جلوگیری کنید.

فرش 1000 شانه نگین مشهد ابریشمی و پشمی را نباید با آمونیاک یا آب قلیایی تمیز کرد. اسید اگزالیک سمی است، هنگام استفاده باید در آب گرم رقیق شود و اسید غلیظ به راحتی به الیاف آسیب می رساند. هنگام پاک کردن از نیروی زیادی استفاده نکنید، در غیر این صورت به بافت و سطح فیبری آسیب می رساند.

پرمنگنات پتاسیم یک اکسید کننده قوی است که به رنگ فرش آسیب می رساند و باید با احتیاط استفاده شود. سقز، بنزین و غیره قابل اشتعال هستند و باید در نزدیکی آتش استفاده شوند. الکل را نمی توان روی فایبرگلاس استفاده کرد.

بعد از اینکه فرش با آب تمیز پاک شد، از یک حوله تمیز برای جذب آب استفاده کنید و سعی کنید فرش را در اسرع وقت خشک کنید، اما برای جلوگیری از کم رنگ شدن فرش از نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

اگر به طور تصادفی روی فرش سوخته و آثار سوختگی به سراغتان آمد، می‌توانید از برس مویی برای پاک کردن خفیف‌ها استفاده کنید، در موارد شدید می‌توانید مقداری کرک فرش را از گوشه‌ها برش دهید و با چسب روی قسمت سوخته بچسبانید و سپس یک عدد را فشار دهید.

قبل از شانه کردن، صبر کنید تا چسب خشک شود. اگر ظروف شیشه ای را روی فرش بشکنید، تمیز کردن آن دردسر بیشتری خواهد داشت. در این زمان، می‌توانید از یک نوار پهن‌تر یا پنبه آغشته به آب برای چسباندن شیشه شکسته کوچک استفاده کنید و سپس از جاروبرقی برای جدا کردن آن استفاده کنید.

لکه های روی فرش باید در اسرع وقت برطرف شود! هر چه سریعتر! به تعویق انداختن در این مرحله ممکن است واقعاً یک علت گمشده باشد. بهتر است ابتدا تا آنجا که ممکن است با یک حوله سفید تمیز به دقت لکه را پاک کنید. همچنین می توانید مقداری قالیشویی را روی حوله آغشته کنید و از لبه لکه تا مرکز آن را بشویید.