تخمه کدو دو آتیشه پرمصرف ترین تنقلات جهان شناخته شد

پروتئین‌ها، کاروتن، نمک‌های معدنی، ویتامین‌ها، پلی‌ساکاریدها مانند پکتین و همچنین عناصر دیگر مانند ترکیبات فنلی و ترپنوئیدها در پالپ کدو تنبل یافت می‌شوند که هم ارزش غذایی و هم برای سلامتی دارند.

مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان از طریق مصرف منظم غذا به دست می آید. مواد معدنی در انواع فرآیندهای بدن نقش حیاتی دارند. چندین ماده معدنی ضروری برای سلامت انسان ممکن است در تخمه کدو دو آتیشه یافت شود.

فیتواسترول ها و فیتونوترینت ها به وفور در تفاله کدو تنبل یافت می شوند. کاروتنوئیدها، توکوفرول‌ها و استرول‌های موجود در محصولات مشتق شده از کدو تنبل دارای طیف وسیعی از عملکرد بیولوژیکی هستند، همانطور که توسط مطالعات in vivo نشان داده شده است .

مواد شیمیایی زیست فعال موجود در دانه های کدو که معمولاً به عنوان ضایعات کشاورزی در نظر گرفته می شوند، دارای ویژگی های مغذی شگفت انگیزی هستند.

عناصر روی، فسفر، منیزیم، پتاسیم و سلنیوم موجود در دانه‌های کدو تنبل آن‌ها را به یک نیروگاه تغذیه‌ای و سلاحی در مبارزه با بیماری‌هایی از جمله آرتریت، التهاب، سرطان پروستات و غیره تبدیل می‌کند.

منابع، ارزش غذایی آنها ممکن است در حال حاضر نقش مهمی در تامین مواد غذایی ایفا کند. آنها برای خوردن روزانه بی خطر هستند و هیچ تاثیر منفی بر سلامت انسان ندارند.

نمای دقیق ترکیبات تغذیه ای، مشخصات زیست فعال و مزایای سلامتی ترکیبات زیست فعال کدو تنبل در جدول 1، جدول 2، جدول 3، جدول 4 و جدول 5 نشان داده شده است.

هایپرگلیسمی، که ممکن است ناشی از عدم وجود انسولین یا به دلیل پاسخ کم به انسولین باشد، یکی از مشکلات نوظهور جهان است. آسپارتام که اغلب در بیش از 60 کشور در سراسر جهان به عنوان یک شیرین کننده استفاده می شود.

همچنین با سمیت کبدی مرتبط است، بنابراین بر عملکرد کبد تأثیر می گذارد. مطالعه ای به منظور بررسی اثر روغن دانه کدو تنبل بر آسپارتام انجام شد.