جوانی با خرید عدس در بازار تهران ثروتمند شد

مهم نیست چه رنگی را انتخاب می کنید، یافتن حبوبات سالم تر و مغذی تر دشوار است. عدس کم کالری، سرشار از آهن، پتاسیم و فولات است و منبع عالی پروتئین است.

عدس در بازار تهران حاوی پلی فنول های تقویت کننده سلامت هستند و ممکن است چندین عامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. نصف فنجان عدس قرمز خرد شده خشک از یک موز بزرگ پتاسیم بیشتری دارد.

من فکر می کنم اگر از آن ها لذت می برید، خوردن لوبیا و عدس کاملاً اشکالی ندارد و زیاد نگران نکات ظریف آن نباشید. اگر می خواهید آن را تجزیه کنید، در اینجا چند مقایسه وجود دارد.

عدس فیبر بیشتری نسبت به لوبیا دارد، اما نه خیلی. یک وعده نصف فنجان دارای 7.8 گرم فیبر در مقابل 5.2 گرم برای حبوبات است.
در مقابل، کربوهیدرات عدس کمی کمتر از لوبیا است.

یک وعده نصف فنجان دارای 20 گرم کربوهیدرات در مقابل 27 گرم برای لوبیا است. آیا عدس فاقد گلوتن است؟ عدس حاوی گلوتن نیست. در واقع، آرد عدس یک جایگزین معمولی بدون گلوتن برای آرد است.

هرکسی که نیاز دارد یا مایل به خوردن یک رژیم غذایی کاملاً بدون گلوتن است، می تواند مطمئن باشد که عدس  انواع قرمز، سبز و قهوه ای به طور یکسان برای خوردن خوب است.

با این حال، عدسی که می‌خرید ممکن است در کارخانه‌ای فرآوری شود که گندم یا سویا نیز در آن فرآوری می‌شود، بنابراین من همیشه بسته‌بندی را برای برچسب «بدون گلوتن» بررسی می‌کنم، فقط برای اینکه مطمئن باشم.

نیازی به خیس کردن عدس نیست. برخلاف تصور رایج، لازم نیست عدس را قبل از پختن خیس کنید. آنها بدون توجه به هر چیزی سریع می پزند.

اضافه کردن مواد معطر: یک راه واقعا خوب برای اضافه کردن یک لایه طعم اضافی به عدس، پختن آنها با مواد معطر است. به این فکر کنید که از عدس برای چه چیزی استفاده می کنید.

یک دسته گل رایگان گارنی درست کنید که پر از سبزی، دانه فلفل و مقداری سبزی کرفس برگی است. چند حبه سیر، یک برگ بو، هویج، پوست لیمو یا یک پیاز اضافه کنید. معطرها در حین پختن عدس شما طعم فوق العاده ای را القا می کنند.