جوانی توانست با مصرف زیتون پرورده اصفهان ضربان قلب خود را کنترل کند

ر حال حاضر، استرالیا حدود 11 میلیون درخت زیتون دارد که در حدود 35000 هکتار پراکنده شده اند. اگرچه باغات اولیه تعداد زیادی ارقام را شامل می شد، اما حدود 90 درصد روغن زیتون استرالیا از ارقام رایج اروپایی تولید می شود.

اخیراً از cv اسرائیلی. بارنیا. مناطق استرالیایی تحت کشت زیتون شامل تنوع طبیعی گسترده ای از محیط ها از جنوبی ترین نقطه استرالیای غربی تا مناطق گرمسیری شمالی کوئینزلند است.

تولید زیتون پرورده اصفهان در سال های اخیر به دلیل انطباق سیستم های کاشت فشرده و با تراکم فوق العاده بالا در باغ های تجاری جدید به سرعت گسترش یافته است.

در نتیجه بارش کم و ماهیت غیرقابل پیش بینی محیط کشت زیتون استرالیا، تقریباً تمام باغات زیتون استرالیا آبیاری می شوند. این مورد در آرژانتین نیز وجود دارد زیرا بارندگی سالانه اغلب بین 100 تا 400 میلی متر است .

“آزاپا” یک رقم محلی زیتون رومیزی است که شباهت زیادی به دارد. پرو تولیدکننده بزرگ روغن زیتون نیست، اما تولید زیتون رومیزی در دهه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

با قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا، شرایط آب و هوایی در پرو بسیار متفاوت از شرایط موجود در مناطق سنتی پرورش زیتون است. اروگوئه و برزیل هر دو دارای مناطق تولید زیتون جزئی، اما در حال افزایش  در نتیجه پروژه های توسعه مداوم هستند که عمدتاً برای تولید روغن هستند.

در این مرحله، مهم است که در نظر داشته باشیم که بسیاری از مناطق زیتون‌کاری در نیمکره جنوبی دارای رژیم‌های دما و بارش هستند که با رژیم‌های حوضه مدیترانه که در آن درختان زیتون به طور سنتی کشت می‌شوند بسیار متفاوت است.

این واقعیت، هم پرورش دهندگان و هم دانشگاهیان را تشویق یا حتی مجبور به جستجوی رویکردهای جدید برای مدیریت محصول کرده است.