خطرات احتمالی در شیره انگور

ملاس Blackstrap حاوی سطوح بسیار بالایی از ماده شیمیایی آکریل آمید است که ممکن است سرطان زا باشد.

هنگامی که قندها و اسید آمینه آسپاراژین گوجه فرنگی امروز در معرض برخی از روش‌های پخت با حرارت بالا مانند سرخ کردن، برشته کردن و پخت قرار می‌گیرند، آکریل آمید در غذاها شکل می‌گیرد.

سایر غذاهای سرشار از آکریل آمید عبارتند از غلات صبحانه، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس سیب زمینی و کوکی ها.

در حالی که مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالای آکریل آمیدهای غذایی باعث ایجاد سرطان در جوندگان می شود، نتایج مطالعات انسانی در مورد اینکه آیا خوردن غذاهای سرشار از آکریل آمیدها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد متفاوت است.

مطالعات متعدد هیچ ارتباط معنی داری بین مصرف آکریل آمید در غذاها و چگالی جیوه خطر ابتلا به سرطان های پانکراس، پروستات، سینه، تخمدان یا آندومتر پیدا نکرده اند.

با این حال، مطالعات دیگر ارتباط احتمالی بین مصرف آکریل آمید و افزایش خطر ابتلا به ملانوم، سرطان های سیستم لنفاوی، و مرگ کلی ناشی از سرطان را پیدا کرده اند.

شیره انگور

آژانس حفاظت از محیط زیست گل رز آبی در حال حاضر سطوح آکریل آمید را در آب آشامیدنی تنظیم می کند.

در حالی که سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه می کند میزان آکریل آمید در غذاها کاهش یابد، در حال حاضر هیچ محدودیت بالایی برای مصرف آکریل آمید وجود ندارد، و همچنین دستورالعملی برای حضور آکریل آمید در غذاها وجود ندارد.

در حالی که FDA توصیه نمی کند که از خوردن ملاس خواص شیره انگور برای کودکان یا سایر غذاهای سرشار از آکریل آمید خودداری کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که مصرف این غذاها را محدود کنید.

  • منابع:
    1. 6 Potential Benefits of Blackstrap Molasses
  • تبلیغات: 
    1. مشاهده تغییرات در طول زمان بر لحاف های آمریکایی
    2. ممنوعیت بعضی کتاب ها در سراسر ایالات متحده
    3. تاثیر افراد در نحوه ساخت و استفاده از پلاستیک
    4. بازی کودکانه برای یادگیری رنگ