عروسی که به جای تاج از لامپ زنون تویوتا استفاده کرد

نشانگر جهت که معمولاً به آن “چشمک زن” می گویند، یک لامپ زنون تویوتا زرد رنگ است که به راننده اطلاع می دهد که در جهت مشخص شده حرکت می کند و یک عنصر ضروری است که مستقیماً با ایمنی مرتبط است.

اکثر آنها 60-120 بار در دقیقه پلک می زنند، اما اخیراً روش های بصری مانند نورپردازی در سه مرحله یا ایجاد خطوط LED نیز در حال ظهور است.

چراغ دنده عقب یک چراغ سفید عقب است که وقتی اهرم گیربکس به موقعیت معکوس حرکت می کند روشن می شود. این به رانندگان و عابران پیاده پشت سر هشدار می دهد.

رفلکتور با نور قرمزی که با انعکاس نور وسایل نقلیه اطراف ایجاد می شود، نقش آگاه کردن سایر رانندگان را از حضور خودرو ایفا می کند.

عمدتاً از پلی کربنات انعکاسی استفاده می شود و بسته به مدل، بدنه نورانی برای انتشار نور نصب می شود. عمدتاً در پشت خودرو و داخل در نصب می شود.

در هنگام رانندگی و پیاده شدن در محیطی با دید ضعیف نقش خود را ایفا کند. با گذشت بیش از 100 سال از تاریخچه لامپ های خودرو، انواع و نقش آنها متنوع شده است.

اما در رانندگی با خودرویی که ارتباط مستقیمی با ایمنی دارد، حتی یک لامپ وجود ندارد که نیازی به آن نباشد، پس بیایید با انواع و معانی لامپ ها آشنا شویم.بیشتر مابقی به عنوان گرما منتشر می شود.

در بین طول موج هایی که به طور همزمان از لامپ ساطع می شود، تمام طول موج هایی که برای استفاده اصلی مورد نیاز نیستند، اتلاف انرژی هستند.

به عنوان مثال، در یک لامپ UV برای پخت، نه تنها پرتوهای مادون قرمز که باعث تولید گرما می شوند، بلکه پرتوهای مرئی 555 نانومتر نیز اتلاف انرژی هستند.

توسط هر طول موج با انتخاب نوع لامپ تعیین می شود و با انتخاب لامپ UV، طول موج UV ساطع شده از همان لامپ تغییر نمی کند.

یعنی طول موج لامپ حتی زمانی که لامپ برای اولین بار وارد یا استفاده می شود تا پایان عمر آن تغییر نمی کند.