قیمت آبلیموی طبیعی شیراز

همگی می دانیم که امروزه یکی از چاشنی های مورد استفاده در انواع غذاها و سالادها آبلیمو است. لیمو در شهر های گوناگون کشور تولید می شود و مثل انواع مختلف میوه ها که در هر شهری کیفیت آن متفاوت است و هر شهری به نوع میوه ای از لحاظ ‌طعم و مزه معروف است.

لیمو هم در شهر زیبای شیراز معروف است که یکی از بهترین آبلیموها، آبلیموی طبیعی شیراز است که در بسته بندی های کاملا بهداشتی و در سایزها و شکلهای گوناگون تولید می شود و به شهرهای دیگر نیز ارسال می شود.

این محصول خاصیت زیادی دارد، آبلیمو طبیعی به دلیل اینکه دارای املاح معدنی زیادی و انواع ویتامین ها است دارای ارزش غذایی زیادی است و برای سلامت بدن بسیار مفید است.

آبلیمو طبیعی به خصوص آب لیمو ترش لیسبون شیراز دارای خواص گوناگونی برای بدن است چند تا از خواص آن این است که:

۱_آبلیمو طبیعی در پیشگیری از انواع سرطان بویژه سرطان سینه مفید است.

۲_آبلیمو طبیعی غنی از ویتامین سی و آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

۳_این محصول سرشار از پتاسیم است که در بهبود گردش خون و عملکرد قلب تاثیر بسیار زیادی دارد.

۴_باعث تقویت بینایی می شود و میتوان به عنوان دارویی برای درمان چاقی از آن استفاده کرد.

۵_در پاکسازی سیستم گوارشی موثر است.

۶_آبلیمو طبیعی به کاهش فشار خون کمک می کند و از افسردگی جلوگیری می کند.

۷_برای سلامت پوست و درمان آکنه و جای جوش موثر است و موجب شادی و طراوت پوست می شود و به تقویت استخوان ها و ترمیم غضروف موثر است.

۸_آبلیمو به دلیل اینکه غنی از ویتامین سی است در جذب آهن خیلی موثر است.

 

قیمت آبلیموی طبیعی شیراز

آبلیموی طبیعی شیراز

آبلیمو طبیعی شیراز به دلیل بهترین کیفیت و خواص با توجه به روش خرید آن،نوع بسته بندی و حجم آن و قیمت لیمو ترش شیراز های مختلفی دارد.

کارخانجات های آبلیمو در شیراز بهترین و مرغوب ترین لیمو را جهت آبگیری و دست کردن آبلیمو طبیعی استفاده می کنند و برای درست کردن آبلیمو طبیعی شیراز از هیچ گونه دستی استفاده نمی کنند بلکه این کار را به کمک دستگاه های بزرگ صنعتی که مخصوص این کار است استفاده می کنند که کاملا بهداشتی و ارگانیک است.

از مشخصه های لیمو خشک رودان و با کیفیت میتوان به رنگ ،طعم،بسته بندی آن و تاریخ تولید و انقضا آن پروانه بهداشتی و سیب سلامت آن دقت نمود.

آبلیموهای طبیعی شیراز معمولا در بطری های شیشه ای و پلاستیکی در سایز ها و اشکال گوناگون با وزن ها و قیمت های مختلفی تولید می شود.

قیمت لیمو ترش سنگی آبلیمو طبیعی شیراز اگر بدون واسطه و مستقیم خریداری شود بسیار مناسب و به صرفه است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی فروشندگان می توانند با استفاده از اینترنت محصولات خود را به صورت اینترنتی و بدون واسطه با قیمتی مناسب به دست مصرف کننده برسانند.

استان شیراز دارای محصولات طبیعی زیادی است که یکی از این محصولاتش لیمو ترش است. باغات زیر درختان لیمو ترش در شهرستان های استان فارس با مرکزیت شیراز،چندین هزار تن است. لیمو ترش در استان شیراز در مرداد ماه وارد بازار شده و تا اواخر آبان در بازار موجود است.

آبلیموی طبیعی شیراز

البته باید به این نکته توجه داشت که آبلیمو تقلبی در بازار زیاد است برخی از افراد سود جو این ترشی آبلیمو را به صورت مصنوعی ایجاد می کنند مثلا با کمک اسید سیتریک و یا پودر جوهر لیمو آب را ترش کرده و بعد به آن رنگ خوراکی می زنند که رنگش شبیه آبلیمو در آید.

بعضی ها هم از اسانس و نمک هم استفاده می کنند. این افراد می دانند که مردم چه ملاکهایی را برای تشخیص آبلیمو طبیعی از غیر طبیعی فرض می کنند بنابراین می کوشند تا آبلیمویی را که به صورت مصنوعی درست می کنند به آبلیموی طبیعی و انتظارات مردم خیلی نزدیک باشد تا نشود آنرا تشخیص داد.

البته نمی شود این را گفت که تمامی آبلیمو های بازاری که توسط کارخانجات تولید می شود تقلبی است و به این شیوه درست شده اند و خواصی ندارند. از این رو مردم به فکر این افتاده اند با خرید لیموترش تازه و گرفتن آب آن در منزل از صحت طبیعی و سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایند.

البته برای آبلیمو گیری طبیعی در منزل نکاتی وجود دارد که باعث می شود آبلیمو شما به مدت طولانی تر تازه و سالم باشد و کپک نزند و رنگ آن تغییر نکند که در ادامه به چند نکته اشاره خواهیم کرد.

۱_آبلیمو تازه رادر شیشه های درب دار ریخته و نگه داری کنید البته قبل از ریختن آبلیمو در این شیشه ها ابتدا آنها را بجوشانید و بعد شسته و خشک کنید تا آبلیمو شما کپک نزند.

البته می توانید برای جلوگیری از کپک زدن آبلیمو روی آن روغن بریزید تا از ورود هوا به داخل آن جلوگیری شود. میتوانید شیشه های حاوی آبلیمو را بجوشانید تا استریل شود این کار هوای اضافی موجود در شیشه از بین می رود. روش دیگری که می توانید آبلیمو را تازه نگه داری کنید و خواص آن حفظ شود گذاشتن آن در فریزر است می توانید آن را در قالب های یخ بریزید سپس از قالب خارج کنید و در پلاستیک های فریزر نگه دارید و در صورت لازم از آن استفاده کنید.

برای اینکه آبلیمو شما تازه بماند و رنگ خود را حفظ کند و تیره نشود بایستی آنرا در مکان های تاریک و خنک قرار دهید.دقت کنید وسایلی را که برای تهیه آبلیمو استفاده می کنید استریل باشد زیرا در صورت کثیف بودن و استریل نبودن میکروبها وارد آبلیمو شما می شود و باعث کپک زدگی می شود.

هیچگاه آبلیمو تازه را در معرض نور قرار ندهید چراکه ویتامین سی موجود در آن از بین می رود و رنگ آن تغییر می کند. قاشق چرب و مرطوب را هیچگاه به آبلیمو نزنید و در آبلیمو همیشه تمییز و خشک باشد تا از خرابی و کپک زدگی آن جلوگیری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که آبلیمو کپک زده را به هیچ عنوان مصرف نکنید زیرا محیط آبلیمو باعث تولید بعضی از سموم و کپک می شود که این سموم می تواند باعث ایجاد انواع سرطانها شود مخصوصا باعث ایجاد سرطان کبد می شود.

برای گرفتن تلخی آبلیمو به ازای هر لیتر آبلیمو یک قاشق مربا خوری نمک در بطری حاوی آبلیمو بریزید.برای اینکه تشخیص دهید آبلیمو شما سالم است یا نه در آنرا باز کنید و آنرا بو کنید اگر رنگ و بو آن تغییر کرده بود و کپک زده بود آبلیمو شما خراب است.

برای اینکه آبلیمو بهتری داشته باشید باید در خرید لیمو دقت کنید لیمویی را خرید کنید که کوچک تر باشد زیرا که لیمو های کوچک تر ترش تر از لیمو های بزرگ است. اگر می خواهید آبلیمویتان تلخ نشود حتما تفاله های لیمو را از آبش جدا کنید و در آخر بهترین لیمو برای آبلیمو طبیعی لیمو شیراز است.