لیوان یکبار مصرفی که چای را گرم نگه می دارد

2- لیوان پلاستیکی
لیوان های پلاستیکی بیشترین فروش و استفاده را در صنعت ظروف یکبار مصرف دارند. مشکل اصلی لیوان های پلاستیکی این است که این محصولات بیشتر از لیوان های فوم برای سلامت انسان مضر هستند.

طبق آمار، 500 میلیارد لیوان یکبار مصرف قهوه پلاستیکی در سال 2018 مصرف شده است. این نشان می دهد که بازار لیوان های یکبار مصرف چقدر می تواند گسترده باشد.

مواد
لیوان های پلاستیکی معمولا به دو دسته تقسیم می شوند. فنجان های ترموپلاستیک هنگام گرم شدن انعطاف پذیر هستند و می توانند تغییر شکل دهند.

فنجان های ترموست، انعطاف پذیر نیستند و هنگامی که در معرض گرما قرار می گیرند، استحکام قابل توجهی دارند.

هیچ یک از این دو دسته در طبیعت قابل تجزیه نیستند. متأسفانه 80 درصد گوشواره طلا محصولات پلاستیکی در محیط دور ریخته می شوند. تحقیقات نشان می دهد که پلاستیک ها به طور کلی 30 درصد کل زباله ها را تشکیل می دهند.

لیوان

بسیاری از تولید کنندگان لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف ادعا می کنند مبل با قیمت ۵ میلیون که این محصولات قابل بازیافت یا کمپوست هستند. این درست نیست! توجه داشته باشید که تنها 9 درصد از محصولات پلاستیکی قابل بازیافت هستند.

از آنجایی که لیوان‌های پلاستیکی در مقایسه با سایر جایگزین‌ها رایج‌تر، در دسترس‌تر و ارزان‌تر هستند، همچنان بیشترین فروش را در بازار دارند.

مزیت بزرگ لیوان های پلاستیکی این است که در دراز مدت پایدار و مقاوم تر هستند. پلاستیکی سبک و شفاف هستند.

معایب لیوان های پلاستیکی
فنجان های پلاستیکی برای نوشیدنی های گرم مانند قهوه یا چای مناسب نیستند. زیرا لیوان های پلاستیکی عایق نیستند و می توانند گرما را به دست ها منتقل کنند.

همچنین هنگامی که نوشیدنی های گرم در لیوان های متن تشکر مشتری از فروشنده پلاستیکی ریخته می شود، بیسفنول (BPA) که ماده ای خطرناک است، وارد نوشیدنی می شود.

  • منابع:
    1. Biodegradable cups
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از رب گوجه به عنوان بوگیر یخچال!
    2. انتخاب بهترین هواکش برای ورزش دو و میدانی
    3. پرواز شتری که بال نداشت از افسانه تا واقعیت!
    4. با استفاده از مفتول در خانه شارژر تلفن همراه بسازید!