مصرف ارده فله موجب تقویت بینایی می شود

علاوه بر این ارده فله بدون چربی پس از استخراج روغن منبعی عالی از پروتئین با کیفیت و مواد شیمیایی گیاهی مفید متعدد مواد شیمیایی گیاهی مغذی زیست فعال است.

که ممکن است علاوه بر تغذیه اساسی، فواید سلامتی مطلوبی را به منظور کاهش خطر بیماری‌های عمده ارائه دهد. از این رو، کنجد یک منبع پروتئین غیر متعارف در نظر گرفته می شود.

زیرا عمدتاً برای استخراج ارده استفاده می شود. ارده و اجزای آن می‌توانند فواید سلامتی مختلفی از جمله فواید دارویی و مغذی را برای افراد فراهم کنند.

ثابت شده است که دانه های کنجد خواص ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی و کاهش دهنده کلسترول دارند. هدف/هدف اصلی این دست‌نوشته برجسته کردن اهمیت دانه‌های کنجد و اجزای ارزشمند آن، یعنی ارده، استفاده مؤثر از آن‌ها در بسیاری از محصولات غذایی است.

در شکل نشان داده شده است. این مقاله همچنین شامل اطلاعاتی در مورد فواید غذایی و دارویی ارده کنجد بر اساس ترکیب و خواص عملکردی آن است.

ارده کنجد نیز به دلیل داشتن پتانسیل خوب از بین بردن رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها مورد مطالعه قرار گرفته است . فعالیت آنتی  در مطالعه قبلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

پایداری خود را برای کاربردهای غذایی و غیرغذایی نشان می دهد. در مطالعه دیگری، 80 درصد از عصاره های اتانولی آبی کنجد سفید و سیاه کامل و بخش های پوسته آنها برای سنجش ظرفیت آنتی اکسیدانی معادل Trolox مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که میزان کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم ، ظرفیت کاهش رادیکال های آزاد، ظرفیت کیلیت فلز و محتوای فنلی کل کاهش می یابد.

پوسته کنجد سیاه فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به کنجد سفید نشان داد. علاوه بر این، پپتیدهای دانه کنجد نیز دارای خواص ضد فشار خون و آنتی اکسیداسیون بودند.