عناب و یبوست نوزاد در عراق به عنوان یک موضوع مهم پزشکی است

عناب و یبوست نوزاد یک محصول بسیار مقاوم به خشکی و شوری است و آن را به یکی از درختان میوه اصلی سین کیانگ تبدیل کرده است. مطالعه حاضر تغییرات در فعالیت های فیزیکوشیمیایی و آنتی اکسیدانی میوه عناب هشت رقم مختلف از سین کیانگ، چین را ارزیابی کرد.

مراحل رشد با توجه به روزهای پس از شکوفه کامل و رنگ پوست میوه در طول رسیدن انتخاب شدند. این مراحل شامل جوانی، سخت شدن هسته میوه، رسیدن سبز ، بلوغ نیمه قرمز و قرمز کامل بود.

در مطالعه حاضر، ارقام مختلف میوه عناب دارای مشخصات شیمیایی مشابهی بودند، اما مقادیر آنها تنوع زیادی را نشان داد. HZ دارای بالاترین محتوای قند و JY دارای بالاترین محتوای cAMP و cGMP بود.

در حالی که سطوح نسبتاً بالاتری از اسید آسکوربیک، کاتچین، اپی کاتچین، روتین، پروآنتوسیانیدین و فعالیت آنتی اکسیدانی در ‘FS’ نسبت به سایر ارقام یافت شد که نشان می دهد که “FS” می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی بالقوه استفاده شود.

با توجه به مراحل رشد میوه عناب، میزان رطوبت، اسید آسکوربیک، پلی فنول تام، کاتچین، اپی کاتچین، پروآنتوسیانیدین و روتین در طول رشد همه ارقام عناب کاهش یافت، در حالی که محتوای فروکتوز، گلوکز، ساکارز، cAMP و cGMP به شدت افزایش یافت.

فعالیت آنتی اکسیدانی تعیین شده توسط DPPH و مهار رادیکال ABTS با بالغ شدن میوه ها کاهش یافت. بنابراین، نتایج نشان می‌دهد که عناب سبز می‌تواند برای آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی  استفاده شود و مرحله رسیدن پیشرفته دوره‌ای مناسب برای میوه‌های تازه و فرآوری تجاری است.

این گیاه بومی چین است و به طور گسترده در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری نیمکره شمالی پراکنده است. در سال 2019، تولید میوه عناب در چین تقریباً 7.46 میلیون تن بود که 90 درصد از کل تولید جهانی را تشکیل می داد.

میوه عناب طعمی بدیع، طعمی بی نظیر و ارزش غذایی بالا دارد که باعث محبوبیت و سودآوری آن شده است. این میوه معمولاً به عنوان افزودنی غذایی و طعم دهنده میوه مصرف می شود و هزاران سال است که در کشورهای آسیایی برای اهداف دارویی استفاده می شود.

گزارش شده است که میوه عناب سرشار از کربوهیدرات، اسیدهای آلی، اسیدهای آمینه، ویتامین C و مواد معدنی است. مطالعات اخیر گزارش داده اند که میوه عناب دارای فواید سلامتی مانند آنتی اکسیدان و ضد سرطان، محافظ کبد، محافظت از دستگاه گوارش، ضد التهاب، ضد بی خوابی، تحریک سیستم ایمنی و اثرات محافظتی عصبی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.